Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatnění hudebně pohybových aktivit ve výchovně vzdělávacích činnostech MŠ aneb Putování s písničkou
Fišerová, Šárka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bajerová, Ludmila (oponent)
Tématem diplomové práce je uplatnění hudebního pohybu v ŠVP a hledání možností a způsobů rozvoje poznatků a dovedností předcházejících čtení i psaní dítěte před vstupem do ZŠ prostřednictvím hudebně pohybových činností. Získávání jazykových dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a jazykových dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.
Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ
Pajkrtová, Jana ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
NÁZEV: Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR: Jana Pajkrtová KATEDRA: Katedra hudební výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ je zaměřena na srovnání různých pojetí a nastudování opery a vytvoření vlastní autorské realizace ve formě školního projektu se zaměřením na dramatickou výchovu. Stručnou formou čtenáře seznamuje s pozadím vzniku opery, tvůrci opery, s obsahem a s pěveckým a nástrojovým obsazením. Přináší informace o osmi realizovaných inscenacích Brundibára - ať už renomovanými tělesy (Dismanův rozhlasový dětský soubor ČRo, brněnský pěvecký sbor Kantiléna, Dětská opera Praha, Plzeňský dětský sbor), tak i běžnými soubory ze základních nebo základních uměleckých škol (ZUŠ F. X. Richtera v Holešově, ZUŠ F. A. Šporka v Jaroměři, ZŠ Dukelská v Českých Budějovicích, ZŠ Merhautova a ZŠ náměstí 28. října, obě v Brně). Stěžejní kapitola práce nabízí podrobný popis školního projektu, jehož jádrem je životní příběh hudebního skladatele Hanse Krásy v souvislosti s jeho dětskou operou Brundibár. Hlavním tématem se stává boj proti zlu a nenávisti, nevzdání se naděje a víry v...
Písně cizích národů v současných učebnicích HV na 1. stupni ZŠ
Smržová, Marie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Hlavní přínos mé práce spočívá ve zmapování obsahu současných akreditovaných českých učebnic hudební výchovy pro první stupeň základní školy, ve zmapování výskytu písní cizích národů v jejich obsahu, zastoupení daných zemí a kultur a na základě zjištěného, nalezení vhodného ekvivalentu v české kultuře, jakožto jednoho z vhodných způsobů pro propojení obsahů vzdělávacích oblastí skrze propojení obsahu vyučovaných předmětů. V druhé části se věnuji kategorizaci písní dle jejich hudebního charakteru, zasazení do prostředí dané doby a hledaní ekvivalentu v české hudbě. Práce je zakončena osobním doporučením pro obohacení hudebních kategorií v rámci současných českých učebnic hudební výchovy pro žáky prvního stupně základní školy.
Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ
Pajkrtová, Jana ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
NÁZEV: Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR: Jana Pajkrtová KATEDRA: Katedra hudební výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce Hans Krása: Brundibár - inspirační zdroj pro projektovou výuku v rámci hudebně dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ je zaměřena na srovnání různých pojetí a nastudování opery a vytvoření vlastní autorské realizace ve formě školního projektu se zaměřením na dramatickou výchovu. Stručnou formou čtenáře seznamuje s pozadím vzniku opery, tvůrci opery, s obsahem a s pěveckým a nástrojovým obsazením. Přináší informace o osmi realizovaných inscenacích Brundibára - ať už renomovanými tělesy (Dismanův rozhlasový dětský soubor ČRo, brněnský pěvecký sbor Kantiléna, Dětská opera Praha, Plzeňský dětský sbor), tak i běžnými soubory ze základních nebo základních uměleckých škol (ZUŠ F. X. Richtera v Holešově, ZUŠ F. A. Šporka v Jaroměři, ZŠ Dukelská v Českých Budějovicích, ZŠ Merhautova a ZŠ náměstí 28. října, obě v Brně). Stěžejní kapitola práce nabízí podrobný popis školního projektu, jehož jádrem je životní příběh hudebního skladatele Hanse Krásy v souvislosti s jeho dětskou operou Brundibár. Hlavním tématem se stává boj proti zlu a nenávisti, nevzdání se naděje a víry v...
Hudebně dramatické náměty pro spolupráci mateřské školy a rodiny
Bobková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce poskytne námět na spolupráci mezi mateřskou školou a rodinou v současných životních podmínkách prostřednictvím autorského hudebně dramatického scénáře. Diplomantka částečně využije výsledků své bakalářské práce, které teoreticky, metodicky a prakticky prohloubí. Uskuteční pedagogicko-psychologickou charakteristiku dítěte předškolního věku z pohledu utváření jeho etického profilu a estetického cítění, především prostřednictvím projektového vyučování. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, které bude studentka koncipovat jako integraci hudebních, dramatických i výtvarných činností ve tvůrčí spolupráci předškolních dětí, rodičů, prarodičů a dalších spolupracovníků. Výsledky této práce budou veřejně umělecky realizované. Účinnost tohoto umělecko- estetického záměru diplomantka prověří prostřednictvím analýzy autorského scénáře, dotazníků a rozhovorů s aktéry a s posluchači.
Uplatnění hudebně pohybových aktivit ve výchovně vzdělávacích činnostech MŠ aneb Putování s písničkou
Fišerová, Šárka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bajerová, Ludmila (oponent)
Tématem diplomové práce je uplatnění hudebního pohybu v ŠVP a hledání možností a způsobů rozvoje poznatků a dovedností předcházejících čtení i psaní dítěte před vstupem do ZŠ prostřednictvím hudebně pohybových činností. Získávání jazykových dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a jazykových dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.